25.01.2022 - Pendik Ticaret ve İş Platformuna Hoşgeldiniz.
Pendik Firma ve İş Platformu

Otobüs sürücüleri alarm veriyor: İşte alınması gereken tedbirler

Manisa’da meydana gelen kazada 6 kişi, Balıkesir’de yaşanan kazada ise 15 kişi hayatını kaybetti. Trafik kazalarının eski model otobüslerle …

Otobüs sürücüleri alarm veriyor: İşte alınması gereken tedbirler
kariyer-2.png

Manisa’da meydana gelen kazada 6 kişi, Balıkesir’de yaşanan kazada ise 15 kişi hayatını kaybetti. Trafik kazalarının eski model otobüslerle, yorgun, uykusuz sürücüler nedeniyle çıktığı argüman edildi.

Hürriyet gazetesinden Aysel Alp’in haberinde görüşlerine yer verilen Otobüsçüler Federasyonu Lideri, TOBB Karayolu Yolcu Nakliyatı Dal Meclisi Lideri Mustafa Yıldırım, 10 yılda ölümlü trafik kazalarının yüzde 50 düşürüldüğünü fakat hala atılması gereken bir dizi adım bulunduğunu belirtti.

EMNİYET KEMERİ KURAL

Otobüslerde emniyet kemeri zarurî olmasına karşın tam olarak uygulanmadığını söyleyen Mustafa Yıldırım, “Ulaştırma ile İçişleri Bakanlığı uyumuyla elektronik denetleme sistemine geçilmeli ki otobüsteki tüm kemerler takılmadan otobüs hareket etmesin. Sürücülük mesleğine gemi kaptanlarında, pilotlarda olduğu üzere kaptanlık statüsü getirilmeli, ilkyardım, inançlı sürüş, psikoteknik üzere başlıkları içeren nitelikli eğitim zarurî tutulmalı” dedi.

“9 SAATTEN FAZLA OLMAZ”

“Şoförlerin günde 9 saatten fazla çalışmaları ve otobüs bagajında uyumaları engellenmeli” diyen Yıldırım, “Otogar, mola yerleri, varış noktalarında banyo yapıp, uyuyabilecekleri dinlenme odaları mecburî kılınmalı. Haftada bir gün konutlarında geçirecekleri halde müsaade yapmaları sağlanmalı. 6.500-7 bin lirayı bulmalı maaşları. Mola yerlerinde ağır yemek yemeleri de engellenip, sıhhat problemleri olduğunda uyku getirici ilaç kullanmaları gerektiğinde direksiyon başına geçmelerine müsaade verilmemeli” diye konuştu.

Pandeminin de tesiriyle kesimin güç günler geçirdiğini belirten Yıldırım, “Şoförlere de düşük maaş veriliyor. Kayıt dışı rekabetle de baş edilemiyor. Tüketici için biletlere tavan fiyat gelirken; firmaların yaşaması için de kilometre maliyetinin altında bilet satışı yasaklanıp, taban fiyat getirilmeli” dedi.

“SİSTEMLER ZARURÎ OLSUN”

Yıldırım, şerit takip sistemi, yakın takip sistemi, şoförün dikkatsiz yorgunluğunu algılayan direksiyon titreten sistemlerin otobüslerde mecburî olması gerektiğini söyledi.

Yıldırım, “Sektör, şoför sivil havuzu oluşturup, sürücülerin kaza geçmişi, ceza geçmişi, alkol, uyuşturucu kullanımı, kırmızı ışık, sürat ihlallerini içeren geçmişleri burada yer almalı ki işe alımlarda firmalar buna nazaran karar verebilsin. Firmalar iç kontrol yapıp, her seyahat sonrası dijital takograf sistemini inceleyip, şoförün sürat, kırmızı ışık ihlali üzere kusurlar görülsün; yaptırımlar uygulansın ki yanılgılar tekrarlanmasın” dedi.

“OTOBÜSLER YENİLENMELİ”

“Afrika, Kafkas, Balkan ülkelerine 5 yaşından büyük ikinci el otobüslerin ihracatı teşvik edilmeli; bu formda otobüsünü yenileyen firmalara KDV ve ÖTV indirimi getirilmeli” diyen Yıldırım, “Böylece 2 sene içinde 65 bin otobüsümüzden 13 binini ortalama 50 bin eurodan ihraç ederek 6.5 milyar euro da ihracat geliri elde edebiliriz. Bunun için bize ikinci el otobüs fuarı yeri tahsis edilmesini istiyoruz. Tüm bu taleplerimizi Ticaret Bakanımız Mehmet Muş’a ilettik” diye konuştu.

kariyer-2.png
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ