17.01.2022 - Pendik Ticaret ve İş Platformuna Hoşgeldiniz.
Pendik Firma ve İş Platformu

Kuzey Marmara Otoyolu’nun son kısmı hizmete açıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Kuzey Marmara Otoyolumuzun 7. kısmını halkımızın hizmetine sunmanın gururunu yaşamaktayız …

Kuzey Marmara Otoyolu’nun son kısmı hizmete açıldı
kariyer-2.png

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Kuzey Marmara Otoyolumuzun 7. kısmını halkımızın hizmetine sunmanın gururunu yaşamaktayız. Kuzey Marmara Otoyolumuz, 400 kilometrelik bir çizgi halinde, sanayi ve ticaretin kalbi Marmara bölgemizin kuzeyinden geçen yeni bir lojistik koridor oluşturmaktadır.” dedi.

Kuzey Marmara Otoyolu’nun 7. kesiti olan Hasdal-Habipler-Başakşehir etabının açılışı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın iştirakiyle gerçekleştirildi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu merasimdeki konuşmasında, İstanbul’da dünyanın en büyük projelerini bir bir hizmete açtıklarını belirterek, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın liderliğinde, iki kıta üzerine konseyi İstanbul’u, Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve devam etmekte olan 91 kilometre metro çizgisi üzere birçok dev yapıtla gelecek aydınlık günlere taşıdıklarını söyledi.

Karaismailoğlu, bu çerçevede bugün de Kuzey Marmara Otoyolunun 7. kısmını Türk halkının hizmetine sunmanın gururunu yaşadıklarına işaret ederek, şunları kaydetti:

“Kuzey Marmara Otoyolumuz, 400 kilometrelik bir sınır halinde, sanayi ve ticaretin kalbi Marmara bölgemizin kuzeyinden geçen yeni bir lojistik koridor oluşturmaktadır. Ayrıyeten İngiltere’den Çin’e uzanan Orta Koridor üzerinde kazanmış olduğumuz iddiayı daha da yükseğe taşıyacaktır. Önümüzdeki yıl hizmete açacağımız 1915 Çanakkale Köprüsü’nün tamamlanmasıyla Marmara Bölgesi dünya ticaretinin en kıymetli kavşak noktası haline gelecektir.

Tüm bu stratejik adımlarımız, ülkemizin eşsiz coğrafik pozisyonunu milletimiz için kazanımlara dönüştürmek ve önümüze koymuş olduğunuz ‘dünyanın en büyük 10 iktisadından biri olma’ vizyonumuza hizmet etmek içindir. Kuzey Marmara Otoyolumuzun son kademesinde Hasdal-Habibler Kavşağı ortasındaki bölümünü de bitirdik.”

– “Kuzey Marmara Otoyolu’nun toplam uzunluğu 443 kilometreye ulaşacak”

Bir dünya metropolü olan İstanbul’un her geçen gün büyüdüğüne ve geliştiğine dikkati çeken Karaismailoğlu, bu nedenle Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamına Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy (Nakkaş) kısmını de dahil ettiklerinin altını çizdi.

Karaismailoğlu, şu bilgileri verdi:

“45 kilometrelik bu kesim ile birlikte Kuzey Marmara Otoyolu’nun toplam uzunluğu 443 kilometreye ulaşacaktır. Proje kapsamında Hasdal Kavşağı’ndan ayrılan trafik Gazi Mahallesi altından geçerek, Habipler Kavşağı’na, oradan da Kuzey Marmara Otoyolu’na ulaşmakta.

Bugün hizmete açacağımız projemiz, Başakşehir kavşağından başlayıp, Habipler Kavşağı, Cebeci maden ocaklarının güneyini kat ederek, Gazi Mahallesi ve Zübeyde Hanım Mahallelerinin altından 2×4 şeritli çift tüplü tünelle geçmekte, Hasdal Kavşağı aracılığıyla Alibeyköy-Hasdal mevkiinde 2. Etraf Yolu’na yani TEM otoyoluna bağlanmaktadır. Açılışını yaptığımız Cebeci Tüneli Dünyanın 4 şeritli en geniş tüneli, 4 bin 5 metre uzunluğu ile de İstanbul’un en uzun tüneli olma özelliğine sahiptir.”

– “TEM otoyolu ve D-100 Karayolunda oluşan uzun araç kuyruklarının da önüne geçilmiştir”

TEM Otoyolunun en yüksek trafik hacmine sahip Hasdal Kavşağı ile Mahmutbey Batı Kavşağı ortasında süratli, konforlu ve emniyetli yeni bir ulaşım alternatifi oluşturulduğuna vurgu yapan Karaismailoğlu, bilhassa ağır saatlerde oluşan uzun araç kuyruklarının önüne geçilerek trafikte beklemeden kaynaklanan akaryakıt ve vakit kayıplarının da önlendiğini söyledi.

Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun yapılması ile birlikte vakitte yıllık 1 milyar 800 milyon TL, akaryakıttan yıllık 800 milyon TL, kısalan aralar nedeniyle azalan karbondioksit salımından ötürü da 350 bin ton egzoz emisyonunda azalım kaydedileceğini belirterek, Kuzey Marmara Otoyolu’nun yıllık iktisada katkısının 2,5 milyar TL’yi aşacağını lisana getirdi.

Kuzey Marmara Otoyolu’nun, İstanbul’dan ağır sanayi ve sanayi alanlarının bulunduğu Kocaeli ve Sakarya vilayetlerine ulaşımı kolaylaştırdığını anımsatan Karaismailoğlu, İstanbul ile Ankara ortasındaki seyahat müddetini de kısalttığını aktardı.

Karaismailoğlu, “Ne keyifli bizlere ki, her projemiz üzere Kuzey Marmara Otoyolu da çevresel, ekonomik ve toplumsal katma pahası ile bir bütün olarak ülkemizin ve insanımızın kar hanesine yazılmıştır. Hayata geçirdiğimiz tüm büyük projeler üzere Kuzey Marmara Otoyolu da dev bir proje olmasının ötesinde, Türkiye’nin büyük amaçlarına ulaşmak yolunda kat ettiği aranın bir göstergesidir.” sözlerini kullandı.

– “İstanbul’da bakanlık olarak çok kıymetli projelerimiz var”

Karaismailoğlu, projelerin tamamlanmasıyla sağlanan avantajlara işaret ederek, şu değerlendirmelerde bulundu:

“İstanbul’da bakanlık olarak çok değerli projelerimiz var. Çamlıca Zirvesi’ni yılların verdiği anten kirliliğinden kısa müddet evvel temizledik. Dünyada 100 tane radyonun birebir anda yayın yaptığı bir kule olarak hizmet edeceğiz. İstanbul merkezinde devam eden 91 kilometrelik metro sınırımız var. Bunlardan en değerlilerinden biri olan Başakşehir-Kayaşehir metro sınırını bu yılın sonuna hakikat hizmete alacağız. Bu metro çizgisi İstanbul Büyükşehir Belediyesi uhdesindeydi, maalesef duran, mahallî seçimler öncesinde başlanmış olan bir projeyi yapmayacaklarını kendileri bize yazılı olarak verdikten sonra, biz de Bakanlık olarak üstlendik.

Devraldığımızda yalnızca yüzde 5 ilerleme kaydedilmiş olan projeyi 1 yıl dolmadan yüzde 50’ler düzeyine çıkardık. Gayrettepe-Havalimanı sınırımız da kıymetli başka çizgimiz. 38 kilometre uzunluğunda, Gayrettepe’den başlayarak Kağıthane-Kemerburgaz-Göktürk’ten havalimanına ulaşıyor. Burayı da yıl sonu prestijiyle Kağıthane-İstanbul Havalimanı olarak hizmete almayı planlıyoruz. Bu projenin devamı olan Havalimanı – Halkalı kesiti 32 kilometre. Toplamda 70 kilometrelik Gayrettepe-Halkalı metro çizgisini 2022 yılı sonunda tamamını hizmete almış olacağız.”

– “Kadıköy-Pendik metro çizgisinin Sabiha Gökçen Havalimanı’na uzantısıyla ilgili 6 kilometrelik metro inşaatında çalışmalar bitmek üzere”

Bakırköy kıyıdan başlayıp, Bakırköy-Güngören-Bahçelievler ve Bağcılar Kirazlı istasyonuna uzanan 8,5 kilometrelik metro çizgisinde da ağır bir çalışma olduğunu aktaran Karaismailoğlu, 2022 yılı sonu prestijiyle bu projenin de faaliyete alınacağını bildirdi.

Karaismailoğlu, Kadıköy-Pendik metro çizgisinin Sabiha Gökçen Havalimanı’na uzantısıyla ilgili de 6 kilometrelik metro inşaatında da çalışmaların bitmek üzere olduğunu, yıl sonu prestijiyle, Kadıköy-Maltepe-Kartal-Pendik’ten Sabiha Gökçen’e uzanan değerli bir ringin de tamamlanacağını lisana getirdi.

Bunların hepsi toplandığında 91 kilometrelik metro çizgisi yatırımının İstanbul’un hizmetine sunulacağını bildiren Karaismailoğlu, böylece kent içi trafiğe kıymetli katkı sunulacağını söyledi.

Karaismailoğlu, şu tabirleri kullandı:

“Yine İstanbul ile ilgili 2 tane çok kıymetli projemizin de başlangıç kademesindeyiz. Sirkeci-Kazlıçeşme ortasında 13 kilometrelik, hem toplu taşıma imkanı sunacak hem de Fatih bölgesinde, Tarihi Yarımada içinde kıymetli bir kentsel projeyi de 2 yıl içinde, 2023 yılına kadar tamamlayıp, hem bir toplu taşıma çizgisi hem de kentsel dönüşüm projesini İstanbulluların hizmetine sunacağız.

İstanbul’da önümüzdeki günlerde imaline başlayacağımız Altunizade-Çamlıca ve Bosna Bulvarı-Nato Yolu’na kadar uzanan metro çizgisini da tamamlayıp, İstanbulluların hizmetine sunacağız. İstanbul bizim göz bebeğimiz, dünyanın başşehri. İstanbulluları bahta ve birilerinin yazgısına bırakmamak gerekiyor.”

Karaismailoğlu, konuşmasının sonunda projede emeği geçen, tüm yüklenici firmalar ve bakanlık çatısı altında vazife yapan çalışma arkadaşlarına teşekkür etti.

kariyer-2.png
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ