23.01.2022 - Pendik Ticaret ve İş Platformuna Hoşgeldiniz.
Pendik Firma ve İş Platformu

Beyaz eşya satışları Eylül’de arttı

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), 2021 yılının birinci 9 ayına ait sayıları ve daldaki son gelişmeleri online basın toplantısı …

Beyaz eşya satışları Eylül’de arttı
kariyer-2.png

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), 2021 yılının birinci 9 ayına ait sayıları ve daldaki son gelişmeleri online basın toplantısı ile kamuoyu ile paylaştı.

TÜRKBESD’in bilgilerine nazaran, Ocak-Eylül 2021’de 6 ana eserde Türkiye’deki beyaz eşya satışları bir evvelki sene tıpkı periyoda kıyasla yüzde 12 oranında arttı. İhracat yüzde 28, üretim ise yüzde 26 oranında artış gösterdi.

TÜRKBESD’e üye firmaların iç satış ve ihracat olmak üzere toplam satışları ise 2020 yılının 9 aylık periyoduna nazaran yüzde 23 oranında arttı.

Dinçer: Yüksek baz tesirini hissetmeye başladık

TÜRKBESD Lideri Can Dinçer, “Sektörümüz yılın 9 ayında hem iç pazar hem de ihracat pazarlarında çok âlâ bir performans sergiledi. TÜRKBESD üyesi firmaların toplam satışları 25 milyon 746 bin 49 adet olarak gerçekleşti. Eylül ayı prestiji ile iç pazarda yüksek baz tesirini hissetmeye başladık. Maliyet artışını dengeleyerek başta ana ihracat pazarımız Avrupa olmak üzere faaliyet gösterdiğimiz tüm pazarlarda ivmeyi muhafazaya odaklanacağız” dedi.

Eylül’de satışlar yüzde 12 arttı

Düzenlenen online basın toplantısında konuşan Dinçer, beyaz eşya iç satışlarının Eylül ayında yüzde 12 atışla 772 bin adede yükseldiğini duyurdu.

Beyaz eşya ihracatı Eylül’de yüzde 5 artışla 2,34 milyon adet oldu.

Beyaz eşya üretimi Eylül’de yüzde 1 yükseldi ve 3,09 milyon adet olarak gerçekleşti.

Paris Mutabakatı ihracat avantajı getirecek

Pandemi sonrası toparlanma ile birlikte ihracatın arttığını söyleyen TÜRKBESD Lideri Can Dinçer, “Toplam iç satış+ihracat hacmimizde yüzde 23’lük bir artış yaşandı. İç satışta artışın devam etmesindeki en kıymetli etkenlerin başında konut satışlarındaki artış ve pandeminin getirdiği yüklü olarak konutta vakit geçirilen yeni ömür stili oldu. Üretimimiz de benzeri formda ivmesini sürdürüyor. Ocak-Eylül ortası üretimde bir evvelki sene tıpkı periyoda nazaran yüzde 26 artış görülüyor. İhracattaki güçlü performans üçüncü çeyrekte büyümeye değerli takviye sağladı. Bu yükselişte pandemi süreci ile birlikte beyaz eşyaya olan muhtaçlığın artması ve kapanma periyodunda ertelenen talebin tesirli olduğunu düşünüyoruz” dedi.

Bölümün ana ihracat pazarı olan Avrupa Birliği ile bağların geliştirilmesi konusunda Ticaret Bakanlığı ve öbür kamu kurumlarının değerli teşebbüsleri bulunduğuna dikkat çeken Dinçer, şunları söyledi: “TÜRKBESD üyesi firmalar olarak tüm faaliyetlerimizi çevreyi ve iklimi müdafaa odağıyla gerçekleştiriyoruz. AB’nin etraf regülasyonlarına uyumlu olarak faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Güç etiketi ve eko-tasarım ihtiyaçlarını AB ile eş düzeyde gerçekleştiriyoruz. Avrupa Birliği ticari ilgilerini geliştirdiği ülkelere Paris Anlaşması’na ahengi bir koşul olarak getiriyor. Paris Anlaşması’nın TBMM’de onaylanmasından ötürü müteşekkir olduğumuzu belirtmek isterim. Kesimimize ihracat açısından gelecekte getireceği yararları önümüzdeki günlerde daima birlikte göreceğiz.”

“Hammadde fiyat artışları beyaz eşya kesimini de etkiliyor”

Hammadde fiyat artışlarının sonucunda artan maliyet artışlarından tüm kesimler üzere beyaz eşya bölümünün de etkilendiğini vurgulayan Can Dinçer, kelamlarını şöyle sürdürdü: “Hammadde arz noktalarına uzaklık sebebiyle artan lojistik maliyetler, çip maliyeti, elektrik fiyatı, doğalgaz fiyatı, petrol fiyatı, çelik fiyatı üzere bir çok alanda fiyat artışları kelam konusu oldu. Çip krizi mevcut süreçte hayatımızın bir gerçeği, tüm bilgiler doğrultusunda 2022’nin son çeyreğine kadar bu durumun içerisinde olmaya devam edeceğiz. Tüm kesimlerin bu sürece bir an evvel adaptasyon sağlaması çok kıymetli. Biz tüm platformlarımızı geliştirdik, yalnızca birinci tedarikçilerimizle değil alt tedarikçilerimizle de bağlantılarımızı kuvvetlendirdik, uygun sipariş tekniğimiz ile asgarî hasarla faaliyetlerimizi sürdürmeye çalışıyoruz.”

kariyer-2.png
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ